NĚCO ZE ZAHRANIČÍ

V této kapitole jsem se chtěl zmínit o své stáži, na které jsem byl na ostrově Norderney je to celkem větší ostrov v severním Německu . Když dnes řeknete německo většina lidí ani neví, že tam někde vůbec je nějaký ostrov. Ale kouknete-li se na mapu, zjistíte, že je jich tam několik a já měl tu možnost být zrovna na jednom z nich. Tuto stáž jsem si zařídil přes svou školu, která mi tu možnost nabídla s tím, že si na své náklady obstarám pojištění, dopravu….. řekl jsem si proč ne? Vždyť to pro mne bude velká zkušenost a zážitek! Naštěstí stejný názor měl můj dobrý kamarád Štěpán, se kterým jsem ve třídě a rozhodl se vycestovat se mnou. Samozřejmě ne jenom, že šlo vše hned  lépe zařídit, ale také byla jednoduší cesta v Německu. Sepsali jsme smlouvy a ostatní věci potřebné k vycestování a čekali až se nám ozve příslušný hotel kde budeme pracovat. Po několika týdnech nám přišla smlouva zpět s tím, že pojedeme společně na ostrov Norderney SCHTRAND HOTEL PIQUE (plážový 4 hvězdičkový hotel)  http://www.hotel-pique.de/ . Datum byl určený na 15.6.2008 tak že jsme měli asi 2 měsíce do odjezdu a věděli jsme že 3 měsíce strávíme bez rodin, kamarádů přátel. I přesto jsme si řekli že do toho jdeme a že se vrátíme 15.9. po třech měsících.

Přišlo na datum 15.6. a my jsme vyjížděli z pražského vlakového nádraží směrem do Hamburku, odtud do Brém a dále jsme putovali do přístavního města Norden, kde jsme museli přespat v malém penzionu kvůli špatným spojům trajektů. Druhý den jsme konečně vypluli a po té co jsme dorazili na ostrov museli jsme si vzít taxi, přístav byl daleko a my měli spoustu zavazadel. V hotelu nás moc pěkně uvítali a rovnou i ubytovali. Každý jsme sice bydlel zvlášť v menším pokoji s nejpotřebnějšími věcmi, ale po chvíli nám to i vyhovovalo každý jsme měli své soukromý. Po několika dnech nám rozdělili práci i když byl problém s dorozuměním kvůli jinému nářečí, ale pochopili jsme že já budu na servisu a kolega v kuchyni. Během měsíce už jsme se vžily do řeči a naučily se základní věci které jsme potřebovali pro práci v hotelu. Byli jsme také placeni což pro nás bylo nezbytné. Dostávali jsme 400 euro na měsíc plus dížka a také odměny vždy po týdnu za tržbu a výdělek. Takže dejme tomu, že jsme měli ubytování a stravu zajištěnou a ještě byly placeni zhruba (500 eury) na měsíc. Každý si řekne to je slušný, ale v Německu mají zase jiné ceny, než češi a na ostrově kde bylo spousty turistů to platí dvakrát tolik. No jo, ale tím že jsme pracovali 6 dní v týdnu 8-10 hodin denně jsme neměli ani moc času tolik utrácet.

Musím říct že jsme naštěstí během doby co jsme byly v cizině neměli žádné zdravotní potíže nebo dokonce policejní konflikt. Také jsme společně se Štěpánem uznali že ty tři měsíce byly pro nás hrozně naučný a dali nám zkušenosti které nám nikdo nenahradí. Já osobně jsem se naučil vše co se týče číšnictví a stolničení ve složité obsluze a hlavně jsem se zdokonalil v řeči, což byl vlastně účel.

I přes všechny náklady co jsme do toho se Štěpánem vložili a celkem složitou práci kterou jsem se naučili a porozuměli jí, jsme byli rádi a spokojení s trpělivým personálem, díky němu šlo vše snáz. Pomohl nám zapojit se mezi cizince a dorozumět se s nimi, ale také nás pozval na mnoho výletů a akcí které se během volných dnů pořádaly.

Pár dní před dlouhým návratem domů jsme se Štěpánem uspořádali závěrečnou oslavu a rozloučili se. Poslední den nám majitel nechal naštěstí volný pro zabalení věcí, poklizení pokojů atd. což nám vyhovovalo.

Hned brzy ráno následujícího dne jsme vyjeli a byli rádi že už to máme za sebou a měli dobrý pocit z toho že jsme si každý navíc ještě vezli více než 1000 eur. Které jsem si poctivě našetřili a vydělali.